PASARGAD 1397

از هر دری (مقاله،نوشته،عکس ،چرت وپرت)

PASARGAD 1397

از هر دری (مقاله،نوشته،عکس ،چرت وپرت)

السلام علیک یا سلطان خراسان

باتبریک دهه کرامت و میلاد با سعادت اختر تابناک آسمان امامت وولایت حضرت  علی بن موسی الرضا (ع) به تمامی مسلمانان جهان بالاخص شیعیان آن حضرت وخراسانیهای عزیز  ۰ 

امام رضا (ع) هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت در روز پنج شنبه ۱۱ ذیقعده در سال ( ۱۴۸ هجری ) در مدینه دیده به جهان گشود.
 کنیه او ابوالحسن و لقبش رضا و نامش علی نهاده شد و پس از سالها زندگی در مدینه با زنی از خاندان ماریه قبطیه ( مادر ابراهیم ، همسر رسول خدا ص ) که معروف به ام ولد و نامش سبکیه نوبیه بود ازدواج نمود . برخی گفته اند که نامش خیزران نیز بوده است وی از نظر اخلاق از برترین زنان زمانه خود بود. بطوری که امام رضا (ع) وی را بانویی پاکدامن منزه و با فضیلت می شناخت.
  

ادامه مطلب ...

طبیعت زیبای کلاته جان

روستای زیبا وخوش آب وهوای ییلاقی کلاته جان یکی از نقاط تفریحی شهرستان جاجرم ودر شمال شهرستان قرار دارد .فاصله آن از مرکز شهر جاجرم تقریباْچهل/۴۰کیلومتر است از محصولات کشاورزی این روستا می توان به گندم ؛ جو؛ ومحصولات باغی می توان به انار -انگور-گردو-گلابی-سیب وانواع سبزیجات اشاره نمود. اما متاسفانه اهالی  این روستا به علت نبود امکانات رفاهی به شهرهای اطراف وحتی تهران مهاجرت نمودند ولازم به ذکر است که برق روستا دقیقا زمانی وصل شد که مردم از روستا کوچ کرده بودند و لوله کشی آب شرب برای روستا انجام شد که متاسفانه بعد از مدتی قطع گردید وهمان چند خانواری هم که باقی مانده بودند به ناچار به شهر جاجرم کوچ کردند از دیدنیهای این روستا می توان دو درخت چنار تنومند وبسیار بزرگ را نام برد که به گفته ریش سفیدان قدمت آنها به بیش از ۳۰۰سال می رسد . در فاصله سه یا چهار کیلومتری روستا به سمت شمال غرب آثار سنگ نوشته ها(کتیبه های سنگی با قدمت بالا) قرار دارد که خود نیز از مناظر زیبا وقابل تامل می باشد .  

ده/۱۰ اشتباه فاحش در بازاریابی

خلاصه : در شرایط تجاری کنونی، بازاریابی امری ضروری است. هرچند در صورتی‌که روش مناسبی برای بازاریابی انتخاب نکنید به جای سودمند بودن، می‌تواند زیانبار باشد.. با دوری کردن از این اشتباهات رایج و معمول، از دام‌های بزرگ بازاریابی دوری گزینید:

۱. نه هدفی، نه توقع و انتظاری: بسیاری از شرکت‌ها در واقع نمی‌دانند که از بازاریابی چه می‌خواهند یا انتظارشان از تلاش‌های شبانه‌روزی چیست. ابتدا اهداف‌تان را مشخص و تنظیم کنید. سپس، بپذیرید که بازاریابی یک مرحله است. در پایان، همواره از تناسب مراحل با اهداف‌تان، اطمینان حاصل کنید.

۲. نداشتن خرید(buy in): مجریان، مدیران و کارمندانی که بازاریابی را باور ندارند، به طور جدی می‌توانند زیان‌آور باشند و تمامی مراحل را تحت‌الشعاع قرار دهند. خرید (inbuy ) را با روشن کردن اهداف و مراحل عملیات بازاریابی‌تان به دست آورید.

۳. ترس: شرکت‌ها در برخورد با بازاریابی بیش‌تر دچار ترسی مبهم و نامحسوس می‌شوند. آن‌ها نه از خود بازاریابی، که از احتمال شکست‌شان در بازاریابی واهمه دارند. این ترس حتا می‌تواند آنان را از آغاز و ادامه‌ی کار باز دارد. هنگامی که عملیات بازاریابی‌تان را راه‌اندازی می‌کنید، از این‌که بارها و بارها زمین بخورید و موفق نشوید، ترسی نداشته باشید.

۴. بی‌توجهی به آموزش: اگر آموزش‌های لازم بازاریابی را در اختیار کارمندان‌تان قرار ندهید، آن‌ها هم‌چنان بدگمان خواهند بود و این مساله می‌تواند به از بین رفتن کل مراحل بازاریابی منجر شود.

۵. هدر رفتن سرمایه: اجرای عملیات۵۰ دلاری که از اجزای خوبی برخوردار است، می‌تواند راه‌گشاتر از عملیات ۵۰۰۰۰ دلاری

باشد که به صورت ضعیفی طراحی شده است. بسیاری از فنون بازاریابی ”‌سنتی“، مانند تبلیغات، نمی‌توانند در برآورد و ارزیابی هزینه‌ها نتایج قابل قبولی ارایه دهند.حداقل دو بار در سال سرمایه بازاریابی‌تان را ارزیابی کنید.

۶. اتلاف وقت اگر در رفت‌وآمد به گروه‌های شبکه‌ای هیچ‌گونه تجارت و داد و ستدی نمی‌بینید: وقت خود را با رفتن به آن‌ها تلف نکنید. تمام زمان بازاریابی‌تان را صرف اثبات ارزش‌مندی آن کنید، در کنار گذاشتن قسمت‌هایی که درست عمل نمی‌کند، تردیدی به خود راه ندهید.

۷. نداشتن ارتباط: اگر در باره‌ی برگزاری یک سمینار مهم به کارمندان‌تان اطلاعاتی نداده‌اید، آن را برگزار نکنید. در تمامی مسایل و جرییات بازاریابی، سیاست آزادی بیان را به کار گیرید.

۸. نداشتن حس مسوولیت‌پذیری: این مساله بدترین و بزرگ‌ترین اشتباهی است که یک شرکت می‌تواند مرتکب شود. داشتن اهداف واقع‌بینانه و عملکرد سریع برای کسانی که در کار بازاریابی هستند، ضروری است. در غیر این صورت شما به مرگ ”آری“ گفته‌اید و هیچ‌چیز را عملی نساخته‌اید.

۹. نپرداختن پاداش؛ اگر در شناسایی و ارج نهادن به مهارت‌ها و تخصص‌های بازاریابی کارمندان‌تان سهل‌انگاری کنید، محرک‌هایی که باید به کار گرفته شوند، دچار لغزش می‌شوند و نتیجه‌ای معکوس در پی خواهند داشت. راه‌های موفقیت در بازاریابی را که پایه‌هایی ثابت و استوار دارند، بشناسید.

۱۰. نداشتن دست نوشته و بی‌توجهی به مکتوب کردن کارها: گفته‌اند «هنگامی که کاری نوشته شود، انجام می‌پذیرد». همیشه اهداف و طرح‌های‌تان را بنویسید و این احتمال را بدهید که هنگام نوشتن، دیدگاه و چشم‌انداز شما به طور قابل توجهی افزایش خواهد یافت. این‌ها اشتباهات متداولی هستند که بسیاری از کسب و کارها با آن مواجه می‌شوند. با پرهیز از تکرار اشتباهات بازاریابی رقبای خود، از آنان پیشی بگیرید.

منبع :www.aftab.ir

 

 

کمک

dar bakhsh modiryat va neveshtan matlab jadid nemitoonam farsi taip konam